Japonska 2016: Dewa Sanzan, romanje na tri svete gore

26. - 29.08.2016 | gorovje Dewa Sanzan, Japonska


Besedilo: Aleksander Kelšin, Martina Sovdat

Foto: Katarina Hribar

Podali smo se na težko dostopno gorovje Dewa Sanzan, na romanje na tri svete gore: Haguro-san, Gas-san in Yudono-san. Prva gora prestavlja rojstvo, druga smrt, tretja pa ponovno rojstvo.


Dewa Sanzan je center Shugenda, ki temelji na t.i. gorskem bogoslužju in je mešanica budistične in šintoistične tradicije, zgodnjih japonskih verskih prepričanj, taoizma in ezoteričnega budizma. Shugendo praktikanti opravljajo podvige vzdržljivosti kot sredstvo za preseganje fizičnega sveta. Usposabljanja vključujejo naloge, kot so dolga romanja, skromna prehrana ter meditacija. Percepcija izkustvenega prebujenja se pridobiva skozi razumevanje odnosa med človeštvom in naravo, s poudarkom na asketski praksi pridobljeni v gorah. Poudarek ali cilj Shugenda je razvoj duhovne izkušnje in moči. Shugendō dobesedno pomeni "pot usposabljanja in preverjanja" ali "pot do duhovne moči z disciplino.«

Soba v starem templju ob vznožju gora je že pripravljena. Ima vse potrebno tudi za kuhanje čaja in rahel prigrizek. Površina, ki lahko prenoči vsaj dva ducata ljudi, je tokrat urejena za nas. Razkošje v templju? Da, predvsem zaradi miru.

Haguro-san

Začeli smo z romanjem na prvo od treh gora Dewa Sanzan. Gora Hagurosan, simbolizira rojstvo in pri romanju običajno na vrsto pride prva. Tako smo storili tudi mi.

Kmalu na začetku poti naletimo na čudovit slap.

Že po desetih minutah hoje naletimo na pagodo, obdano z gozdom cipres. Je japonski nacionalni zaklad. Zgrajena je bila leta 937.

Ob poti je čajnica, ki utrujenim romarjem ponuja vodo, čaj, prigrizek, spominek in celo brezplačno popotniško potrdilo.

Pot skozi gozd cipres vodi od izhodišča krepko navzgor do vrha gore po več kot 2.500 kamnitih stopnicah.

Tik preden smo dosegli vrh, smo skozi gozd zaslišali ubrano moško petje ...

Dewa Sanzan je center Shugenda, ki temelji na t.i. gorskem bogoslužju in je mešanica budistične in šintoistične tradicije, zgodnjih japonskih verskih prepričanj, taoizma in ezoteričnega budizma. Shugendo praktikanti opravljajo podvige vzdržljivosti kot sredstvo za preseganje fizičnega sveta. Usposabljanja vključujejo naloge, kot so dolga romanja, skromna prehrana ter meditacija.

Glavna stavba svetišča Hagurosan je bivališče božanstev vseh treh gora, zaradi česar velja za najpomembnejšo na tem območju. Sanjin Gosaiden ima najdebelejšo slamnato streho na Japonskem. Preko dveh metrov.

Kot yamabushi, praktikantje shugenda, smo z našim romanjem tudi mi podvig uporabili kot sredstvo za preseganje fizičnega sveta. Prav tako izvajamo meditacijo in posegamo po skromni prehrani.

Prva gora Hagurosan je zavzeta.

Nudeljci iz ajde in čaja. Preprost, a odličen obrok.

Ob prihodu domov naj je radovedno pričakal hišni shiba.

Pred zasluženim počitkom še preverimo, kaj nas čaka jutri .... in študij Srčne sutre.

Gas-san

Gas-san simbolizira smrt. Je druga, najvišja gora na tej poti. Na višini 1.984 metrov je postavljeno svetišče. Romarji ga običajno obiščejo za Haguro-san, ki simbolizira rojstvo.

Močvirnata tla in pogled na okoliško hribovje.

Pogled na vmesno postojanko.

Na poti srečujemo romarje, ki so tradicionalno oblečeni v bela oblačila.

Kratek počitek na grebenu.

Desna pot je namenjena nam, ki se vzpenjamo, leva pa tistim, ki se po isti poti vračajo v dolino.

Osvojili smo Gas-san, drugo od treh svetih gora, ki simbolizira smrt. V svetišču na vrhu gore smo povabljeni, da pred vstopom opravimo kratek očiščevalni obred.

Yudono-san

Spuščamo se proti tretji, zadnji sveti gori Yudono-san. Zadnji del poti je potrebno opraviti po številnih lestvah in prebroditi potoke.

Osvojili smo še zadnjo od treh svetih gora, Yudono-san, ki simbolizira ponovno rojstvo.

Zadnja nočitev v templju.

Naše romanje na tri svete gore se je končalo. Osvojili smo Haguro-san - goro rojstva, Gas-san - goro smrti, in Yudono-san - goro ponovnega rojstva. Tempelj in svetišče zapuščamo z upanjem, da se sem še vrnemo.